BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 12, 2009

kenapa sekarang....

salam....
petang nia ku rase lega disebabkan aku dah abis final...
but...
kenapa semua orang kat leliling aku sekarang ada masalah.....

yang sorang nun jauh disana merindukan keluarga,suasana kita kat sini...

yang sorang lagi tetiba jew sedih sampai nak dlt facebook....

danyang sorang lagi mencari arah tuju yang sepatutnya.....

kenapa semua orang bersedih tatkala ini...
hujan merintih setiap hari di muka bumi yang aku pijak disini...
tatkala memandang hujan yang dulu aku rasekan memberi satu ketenangan tp kini aku jadi takut
takut kalu kalu hujan itu turun kerana salah seorang dari kawan kawan aku yang aku sayang menagis kesedihan......

kenapa keadaan seperni ini berlaku dalam waktu yang sama?
aku igatkan aku sorang yang terseyum kerana kekunci 'shift' tp sahabat aku turut merasakannya

aku penah terfikir....

kenapa hidup kita ni bagaikan kayu..besi...dan sebagainya yang jika ada disuatu tempat dibiarkan saja begitu langsung tidak dihiraukan.....
masalah kita....takanan kita tak ada yang igin memahami dan membantu....

kenapa kita tak macam bulan dan bintang...
sentiasa dicari orang,kenkadang bila kita terang orang risau....orang tertanya tanya kenapa bulan terang malam ni....kalu kita berkurang orang akan tertanya tanya kenapa bintang sikit sangat malam ni.....jika kita bulan dan bintang kita dapat tenangkan semua orang..ibaratnya kita terseyum dengan ikhlas semasa bila bersama dengan yang lain.....

walau bagaimana pun ape yang kita ukirkan ape yang kita bahaskan ape yang kita bicarakan
kita tetap seoarang maknusia....

dalam membentuk diri ini kita kesabaran satu benda yang amat penting
memang dalam bentuk perkataan ia nya amat mudah
tp percaya lah diri ini yang sedang mengukir kata kata ini juga sedanng berusaha dalam mencari kesabaran....

rungkaiyan ini:

ketenangan itu umpama mutiara....mencari ketenagam memerlukan kesabaran....maka bersabarlah dalam mencari ketenangan.....

kesabaran itu bagai seorang suamai atau isteri....dalam mendapatkanya kita berdepan dengan pelbagai bagai halangan dan masa untuk memperolehnya bukan sedetik mahupon sesaat....tp jika ianya milik kita ia akan kekal selamanya....


"selamat malam bulan selamat pagi mentari'

1 comments:

Couture Babe said...

kaki...post kte arini same la.....
ckp psl kwn2 kesedihan.....
knp mesti ade sedyh..knp kte xleyh bahagia je...knp...kan hidup lg senang klu semua bahagia...