BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, April 19, 2010

perkataan......

setiap perkataan yang terlafas....
akan mendatang kan kesan.....
berbohong lebih baik dari jujur???
bersembuyi lebih baik dari berkata????

yang mana satu yang terbaik.....
ini adalah satu keputusan untuk memilih......
tp.....
dalam dunia ni tak ada keputusan yang salah....
tp....
cara melaksanakan benda alah tu sendiri.....

dalam membuat keputusan yang terbaik kita degar dua belah pihak.....
bukan kita buat keputusan beramai ramai tampa bertaya akan sebelah pihak....
mungkin cara kita berfikir berbeza....
tp gabungan itu akan membawa kepada keistimewaan.....

senang jew cakap....
tak jadi.....
terfikir akan hati yang metancang......
terfikir tak orng yang berharap....
tau tak erti sambil menyelam minum air.......

tak taya kenapa dia buat cam tu....
konklusi kita buat.....
dia menggambil kesempatan....
mudah menjatuhkan hukuman....

blog ni macam berat sebelah sebab kau tak salah kan yang merangcang......
untuk keadilan jom kita semak.....

diri yang merancang jagan kecik hati k.....
perkara nya mudah kerana dia orang nampak awak berubah....
tp...
awak rase tak berubah....
mungkin ape yang saya cakap semalam tu awak dah fikir....
saya harap awak faham.....
tak ada ape yang saya nak tulis kat sini sebab saya dah cerita semalam.....

dalam masalah ni....
saya memberi pandanagan dari ape yang saya fikir....
tp pemikiran orang tua macam saya kan tak sama degan pemikiran orang orang muda macam kamu.....

so salah la saya dalam membuat keputusan.....
jagan la jadikan satu titik hitam menjadi satu lobang hitam....


awak.....yang kat sana tu.....yang tinggi.....
rase siape...tau tak dia tak kua dari sini sebab awak.....
kenape dia berubah....
sebab tak kan dia nak membeban kan awak.....
selama ni dia membeban kan awak degan cerita cerita dia.....
dia rase sekarang dia boleh kurang kan beban awak bila tak degar cerita dia....
tp....
saya faham awak rase kecik hati sebab awak rase dia lebihkan pihak tu.......
tak salah awak memang patut pon....
tp kalu kita terus terang kan lebih baik...kita bagitau....


dan awak....yang to....yang dok tinggi kat atas.....
dulu dia boleh cakap ape yang dia nak sebab dia tak dok kat situ....
tp bila dia dah duduk dalam polostrin yang awak duduk mungkin dia mula sedar.....
buakn dia tak nak kongsidegan awak lagi....
tp....
dia takut awak semua cakap dia cakap tak serupa bikin......


dan dia......
demi persahabatan ni....dia kene lah terima ni semua.....
dia...bila baca blog ni....aku harap dia faham ape yang aku nak sampai kan....
plz jagan kecik hati degan aku...
plz......


aku sedih....
aku kecewa dan kau hampa.......


yang nak jadi hero.....
bila jadi hero bia betul betul jadi hiro....
cuba tenag kan cuba bagi dia orang berfikir.....
buat keputusan tu jan lah ada masalah pribadi yang terselit.....
tu bukan hero....
tp sekadar orang yang berani bersuara sahaja......
tak nak jadi herp pon tak ape just jadi pendamai........



bia kita mati ditikam mamber...jagan kita mati sebab sikit sikit jadi bukit....


salam....








0 comments: